....mutta jooo-op, mie olen hurahtanu kasveihin. Niin, siis viherkasveihin. (Toivottavasti on olemassa muitakin yhtä omituisia...) Olen vieraillut täällä  salaa lukemassa kirjoituksia ja katselemassa ihmisten kuvia. Tuo palsta ainakin antoi mulle toivoa, että en ole ainoa wannabe-viherpeukalo. Ostin viikonloppuna Prismasta kaksi uutta kasvia ja niille hienon yhteisen ruukun. Kasvien nimiä en tiiä, mutta jos joku tietää, niin kertokaahan mullekki. Muita kasveja mulla on onnenbambu (= joku traakkipuu, ilmeisesti), joka jakaa pienen ruukun kultaköynnöksen kanssa, kolme pullojukkaa, jouluksi saatu muratti (jota nyt yritän pitää hengissä), kolme reunustraakkipuuta sekä kaksi kissusta(?) Muoks. ei se ollukkaan kissus, vaan limoviikuna (tarkistin guugelista). 356277.jpg

Mutta siis tuossa ylhäällä nuo kaksi kasvia, jotka ovat samassa ruukussa, ovat mulle outoja.. Voisko joku ystävällinen ihminen kertoa mulle, mitä ne ovat? Tuota tumman vihreää mietin, että voisko se olla joku ruusu tms. Laitan tuohon toisenkin kuvan, jos se helpottaa yhtään.
356308.jpg
Vähän ovat hämärät kuvat, kun oli huono valaistus. (En ole vieläkään oppinut valokuvauksen saloja, vaikka Hellu niitä on kovasti yrittänyt niitä opettaa).

Tänään oli mukava pikku pakkanen. Sen huomas jo illalla, kun alko kämppä viileentymään. Ja yötä vasten alko pakkanen paukkua nurkissa. Kävellessäni opparin ohjauspalaveriin päätin, että tänään on se päivä, jolloin metsästän itelleni alennusmyynnistä uuen talvitakin. Sain joululahjaksi villakangastakin, mutta nyt kun tulikin yhtäkkiä talvi(!), niin tartteehan sitä ostaa takki, että tarkenee Laulavan kanssa käydä lenkillä. Ei sillä, että mulla olis takeista uupelo, mutta kyllähän sitä uuden tarttee. Vanha toppapuku on ostettu jotain 5 -vuotta sitten ja takki alkaa olla aika kulahtanu. Toppahousut on mustat, joten ne kelpaa vielä kuhan niillä tarkenee. Niin, ja tiiättekös vielä sitä, että ehkä tuo oppari alkaa olla jo viimisiä vailla. Vaikuttaa pahasti siltä, että seminaarit on lähellä :D On sitä jo vuosi pakerrettuki, ihanaa jos siitä vihdoin ja viimein pääsis eroon! Hohhoi, nyt täytyy lähteä töllön ääreen katselemaan tämän päivän hömppäannokset!