Sain äidiltäni pari viikkoa sitten lainaan sen nenähuuhtelukannun eli sarvikuonon. Olen kuullut juttuja, kuinka suolavesihuuhteluiden avulla poskiontelotulehdukset on saatu loppumaan. En ole uskaltanut sitä vielä kokeilla, koska minusta on luonnotonta vetää vettä sieraimiin. Vielä luonnottomammalta tuntuu, että se huilautetaan pitkin onteloita sieraimesta toisen kautta ulos.. Ja toisekseen, olen ollu ihan varma siitä, että hukutan siinä hommassa itteni.

No, tänään alkoi taas tuntua niiskutusta ym. joten oli pakko ottaa kannu kokeelle. Viimeksi lääkärin määrätessä antibioottikuuria poskionteloihin hän sanoi, että seuraavan kerran punkteerataan eli lääkekuurit on jo kokeiltu. Itseasiassa huuhtelu meni loppujen lopuksi aika helposti ja kivuttomasti. En vaan tiiä, tuliko kaikki vesi ulos.. ei minun päässä ainakaan loisku eikä hölsky! Sen huuhtelun jälkeen vaan on tuntunu painetta otsassa sekä korvien 'juurella' josta mulla tulee aina tosi kipeäksi ennen pahan lentsun alkua. Ja joo-o, niistin ja tuhistin ihan niinkuin ohjeissa käskettiin. Toivottavasti tuosta huuhtelusta on sitten apua..

Mulla on edelleenki himo kutomaan, en vaan ole oikeasti löytäny vielä semmosta keltanokan kestävää ohjetta, jonka osaisin ja haluaisin tehä. Varmaan se tuohon pipo-lapanen-sukkaosastolle menee. Joku pipo olis kiva, mutta en todella ole The pipon ohjetta vielä bongannu.